Yokohama – Sendai – Tokyo/24 hours Japan.

Jest 16:00 w sobotę. Wysiadam z Shinkansena Hikari w Shin-Yokohamie. Po 30 min w hotelu tylko zostawiam walizkę, szkoda mi światła. O 17:00 jestem na Yokohama Ferry Terminal (arch. Foreign Office Architects). Tłum na decku terminala. W rejs wypływa duży wycieczkowiec, większy od niejednego budynku, orkiestra dęta gra na pożegnanie. Statek znika w porcie, odsłania światło. Jeszcze dobre 60 min na fotografowanie, dopóki nie zapadnie zmrok o 18:30.

Yokohama nie różni się od innych japońskich miast. Intensywna zabudowa. Urbanistyczny chaos i Muzeum Zupek Chińskich (długa kolejka, dla każdego to, co lubi). Pokój w hotelu ma wielkość łóżka + 60 cm na przejście od drzwi. Rano pobudka o 6:05, już o 6:55 lokalny pociąg do Tokio z przystanku Kannai. Połączenia się dobrze układają, o 8:20 jadę Shinkansenem Hayabsua do Sedndai. Po 90 min, ok. 10:00 jestem na miejscu. Dwa przystanki metra, 10 min piechotą i przez godzinę fotografuję Mediatekę w Sendai (arch. Toyo Ito).

Niedziela, piękna pogoda, specjalna ekipa w uniformach na chwilę zamyka chodnik, otwierana jest frontowa elewacja na poziomie parteru. Widoczne kratowe, drzewiaste kolumny wsporcze wewnątrz budynku, które swojego czasu wywołały tyle emocji. Pomimo niedzieli w bibliotece sporo ludzi. W Sendai oglądam jeszcze mauzoleum Zuidhouden (zabytki tylko, jeśli zostaje czas i są „po drodze”). O 14:30 wracam Hayabusą do Tokio, w stolicy jestem o 16:00. Gubię się na dworcu. Nie mogę znaleźć szafki, w której zostawiłem bagaż. Ruch ludzi na dworcu wygląda jak tłum w czasie awaryjnej ewakuacji. W końcu jeden z intendentów JR (Japan Rail) prowadzi mnie za rękę na odpowiedni poziom. O 16:30 jestem na Ginza w hotelu. Rzucam bagaż i idę fotografować dzielnicę wieczorem. Do zachodu słońca zostało 1,5 godz.

Pokonałem w te 24 godz. 772 km. Japonia – inny kraj, inne możliwości.

Zdjęcia będą dodawane stopniowo. Dziś zapraszam do Osaki

Ten wpis został opublikowany w kategorii PRACA NAUKOWA. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

